دوربین مدار بسته, مقالات

خرید دوربین مخفی و نکاتی که قبل از آن باید بدانید!

spy camera

امروزه یافتن یک دوربین مخفی مناسب بسیار سخت شده چرا که اکثر محصولات موجود در بازار ایران از عملکرد و کیفیت خوبی برخوردار نمی باشند.

با توجه به گستردگی دسته بندی در دوربین های مخفی بر آن شدیم تا از هر دسته بندی، برترین محصول را انتخاب نموده و معرفی کنیم. دسته بندی های انتخابی ما شامل موارد زیر می شود:

  • دوربین کوچک (ورزشی)
  • دوربین مخفی
  • خودکار دوربین دار یا دوربین طرح خودکار
  • ساعت دوربین دار یا دوربین طرح ساعت
  • عینک دوربین دار یا دوربین طرح عینک
spy camera

نکات قابل توجه قبل از خرید دوربین مخفی

دوربین های مخفی ویژگی ها و خصوصیات مختلف و زیادی دارند که اکثر کاربران هنگام انتخاب و خرید دوربین مخفی دچار سردرگمی و مشکل می شوند. در ادامه مواردی که نیاز است قبل از خرید، به آن ها توجه کنید، ذکر شده است:

  1. نرخ فریم یا فریم ریت (FrameRate)
  2. ابعاد تصویر یا رزولوشن (Resolution)
  3. قابلیت تشخیص حرکت
  4. قابلیت دید در شب
  5. نهایت زمان ضبط
  6. وای فای (Wifi)
  7. استحکام و پایداری
  8. جایگذاری در محیط

نرخ فریم یا فریم ریت (FrameRate)

در واقع هر فیلم از تعداد بسیار زیادی عکس ایجاد شده که این عکس ها با سرعت بسیار بالا و پشت سر هم پخش می شوند. این موضوع نرخ فریم یا فریم ریت (FrameRate) نامیده شده و با تعداد فریم در ثانیه (FPS) محاسبه می شود. بنابراین برای داشتن فیلم های بهتر به فریم ریت بالاتری نیاز داریم. حداقل فریم ریت مورد نیاز برای اینکه یک فیلم به درستی نمایش داده شود، ۱۲ فریم بر ثانیه یا 12FPS است. البته فریم ریت اکثر دوربین های مخفی، 30FPS می باشد که با توجه به ابعاد کوچک این دوربین ها نسبت به سایر دوربین ها، مقدار مناسبی است.

رزولوشن هنگام خرید دوربین مخفی

رزولوشن یک تصویر، در واقع به تعداد پیکسل های موجود در تصویر خروجی دوربین اشاره می کند. برای کسانی که با واژه پیکسل آشنایی ندارند لارم به ذکر است که پیکسل کوچک ترین واحد تشکیل دهنده تصویر است. رزولوشن بالا، موجب می شود تصویر با جزئیات بیشتری نمایش داده شود.

تشخیص حرکت

در واقع دلیل اصلی برای در نظر گرفتن تکنولوژی تشخیص حرکت، تاثیر آن بر عمر و کارایی باتری می باشد. عملکرد این تکنولوژی به گونه ایست که در حالت عادی دوربین روی حالت استراحت یا استندبای(Standby) قرار می گیرد و پس از مشاهده و تشخیص کوچک ترین حرکتی در محیط شروع به ضبط و تصویربرداری می کند.

قابلیت دید در شب هنگام خرید دوربین کوچک

روزهایی که ضبط تصویر در تاریکی ممکن نبود را فراموش کنید! امروزه قابلیت دید در شب یک ویژگی رایج در اکثر دوربین های مخفی و کوچک است. نور مادون قرمز، مشاهده اجسام هنگامی که نور بسیار کمی در محیط وجود دارد را مقدور می سازد.
نکته جالب توجه و مثبت نور مادون قرمز، عدم تشخیص آن با چشم غیر مسلح است. برای آگاهی از قدرت نور مادون قرمز یک دوربین می توان تعداد و شدت نور لامپ های مادون قرمز نصب شده روی دوربین را در نظر گرفت. در واقع هرچه تعداد لامپ های مادون قرمز بیشتر باشد، تصویر روشن تری دریافت خواهیم کرد. البته ناگفته نماند کیفیت ساخت لامپ های مادون قرمز هم بی تاثیر نیست.

مدت زمان فیلم برداری

مدت زمان فیلم برداری دوربین های مخفی به ابعاد باطری آن ها بستگی دارد. باید در نظر داشته باشیم هنگامی که درباره دوربین های با ابعاد کمتر از ۱۰ سانتی متر صحبت می کنیم، نباید انتظار زیادی از باطری آن ها داشته باشیم.

با اتصال کارت حافظه می توان مدت زمان فیلم برداری را افزایش داد. همچنین مکانیزمی با نام Overwrite یا بازنویسی وجود دارد که پس از پر شدن کارت حافظه داده های قدیمی تر از ابتدای کارت حافظه پاک شده و داده های جدید جایگزین آن ها می شوند.

نکته : هنگام استفاده از قابلیت دید در شب، به دلیل روشن شدن لامپ های مادون قرمز، مصرف باتری بیشتر می شود.

اتصال با وای فای

گرچه قابلیت وای فای در خرید دوربین مخفی رایج نیست، اما یک ویژگی بسیار کاربردی و جالب می باشد. با قابلیت اتصال وای فای، امکان مشاهده زنده فیلم ها و تصاویر دوربین از طریق شبکه اینترنت فراهم می گردد. اگر به دنبال خرید دوربین مخفی برای موارد حفاظتی (مثل نظارت منزل) هستید، می توان این ویژگی را یک ضرورت به شمار برد.

استحکام و پایداری

هنگامی که شما یک وسیله تهیه می کنید، انتظار دارید که برای همیشه بتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید. دوربین های مخفی کوچک با توجه به نام آن ها بسیار کوچک هستند و برای شرایط غیرمناسب و سخت ساخته نشده اند. اما همچنان می توان دوربینی انتخاب نمود که پایدار و دوام آن نسبت به سایر دوربین ها بیشتر باشد. قاب محافظ جانبی می تواند کمک شایانی به محافظت از اجزای دوربین نماید. همچنین شما باید با دقت بیشتر با اینگونه دستگاه ها استفاده نمائید.

جای گذاری در محیط

برخی از دوربین های مخفی از طریق یک قطعه آهن ربا که در آن ها تعبیه شده به اجسام فلزی متصل می شوند. اما برخی دیگر از دوربین ها توسط گیره های مخصوص خود می توانند به اجسام و یا سطوح متصل شوند. گاهی اوقات ممکن است قطعات جانبی دوربین ها مانند گیره آن ها توسط فروشندگان نا معتبر برداشته شود و به طور جداگانه فروخته شود. پس لازم است قبل از خرید دوربین مخفی از محتویات همراه با دوربین اطمینان حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *